Wednesday 10 August 2016

Sembang | Masa

Assalamualaikum n hye

Hari ini sembang dengan abah. Abah cakap tentang MASA.

Abah cakap masa itu sangat berharga. wang ringgit pon belum tentu dapat membeli masa. bukan belum tentu, memang tak dapat pon. Once it past, it will never be present.

Kita terlalu sibuk mengejar kekayaan dunia sehingga kita lupa menghargai masa yang kita ada.  Ustaz kata masa itu seperti pedang kalau kau tak memotongnya maka dia akan memotongmu. kita diberikan masa yang sama dalam satu hari, apa yang membezakannya adalah apa yang kita lakukan sepanjang tempoh yang  diberi?

Ramai orang boleh menghabiskan wang ringgit tetapi tak ramai pun mampu meluangkan masa.
Sebab itu aku suka dengan si epal hijau setiap kali aku chat dengan dia.

*********************************************************************

"kesian ko, mesti penat kerja,"
"Untuk photographer aku ni, aku luangkan sedikit masa,"

*********************************************************************
"aku suka kerja aku, tetapi itula masa je jadi masalah, untuk diri aku pon aku xde masa,"
"It's okay"
"sekarang ni tgh usaha nak ada duit, ada masa dan ada awak,"
"ayat drama ko ni,"

*********************************************************************
"kalau kau mengantuk kau bagitahu, xdela aku tunggu,"
"ok"
********************************************************************

Aku hargai setiap saat yang kau luangkan.
Terima kasih si Epal Hijau.


till then,
 (^_^)v

No comments:

Post a Comment

Klik enTry Yg agak2 Menarik ^^